Support
Välkommen till Fengco support!
Fengco hanterar support av dSPACE- och MES-produkter i Sverige. Vid problem behövs en beskrivning av beteendet samt information om:
- dSPACE Release
- Matlab-Release
- Licensnummer
- Eventuell tillkopplad hårdvara
För att underlätta och skynda på hanteringen av ärenden önskar vi att en dSPACE supportfil skapas och bifogas.
Att skapa en dSPACE supportfil
- Starta dSPACE Installation manager (dSPACE installation manager skall vara version 4.0 eller senare, om versionen är äldre så laddas den senaste versionen hem här.)
- Öppna fliken ”Diagnostics” -> ”Product information”
- Välj ”Basic General Information”, ”Extended General Information” samt den produkt problemet gäller genom att markera checkboxarna för dessa.
- Klicka på ”Save Information” och namnge den .zip-fil som skapas
Fengco fjärrsupport
För att snabbt och enkelt kunna lösa eventuella problem så har vi möjligheten att ansluta oss till externa datorer och ta del av innehållet på skärmen. Ladda hem Fengco fjärrsupport och kontakta oss.
Uppdateringar & patchar
Vi rekommenderar att alltid använda den senaste versionen av mjukvaran för en dSPACE release. De senaste versionerna för respektive release finner du via länken.
Vanligt förekommande frågor
Vi har fått många support frågor och flera av dessa är vanligt förekommande. dSPACE FAQ svarar detaljerat på många frågor t ex:
- Installationsrelaterade problem
- Funderingar kring licenser
- Kompabilitet
- Produktspecifika frågor för t ex RTI, ControlDesk, …
Kontaktinformation
E-post: support@fengco.se
Tel: 08-628 03 15